Wędkarstwo karpiowe Strona Główna Wędkarstwo karpiowe
Miejsce na wymianę poglądów pomiędzy karpiarzami. Znajdziesz tu zarówno dyskusje na temat sprzętu karpiowego, metod i technik połowu karpia, opinie na wszelkie tematy oraz mnóstwo innych porad. Dołącz do dyskusji z nami i dowiedz się więcej!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwarancja, zgodnoś towaru z umową, dyrektywa UE
Autor Wiadomość
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-28, 09:20   

PrzemekBździuch napisał/a:
Z wymogów Unii gwarancja musi być dwu letnia.


Przemku, możesz podać jakąś podstawę?
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-28, 10:12   

Bury napisał/a:
możesz podać jakąś podstawę?

Ustawa o szczegolnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego.
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-28, 12:40   

Dzięki, a konkretny artykuł mówiący o 24 miesiącach? Ślepym albo nie widzę...
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-28, 13:25   

Bury, ajć, z rozpędu pisalem.

Mowa tutaj o dyrektywie UE:

Dyrektywa
 
 
Cypisek 
Cyprian Gutkowski


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Posty: 1590
Skąd: Piastów
Wysłany: 2011-11-28, 13:30   

Dokładnie ustęp 17 z tego co pamiętam :)
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-28, 14:23   

Czyli chodzi o zgodność towaru a nie gwarancję, teraz wszystko jasne.
Potem tu posprzątam ;)
 
 
Cypisek 
Cyprian Gutkowski


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Posty: 1590
Skąd: Piastów
Wysłany: 2011-11-28, 14:24   

Ale zdecydowanie lepiej korzystać ze zgodności towaru niż z gwarancji, to najlepsza rzecz na świecie. Swoją drogą to gdzieś jest właśnie o tym że gwarancja to 2 lata, ale nie jestem w stanie podać źródła teraz.
 
 
 
Speedy81 

Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Posty: 203
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2011-11-30, 22:36   

Czytam temat i zastanawiam się - kupiłem młynki shimano w jednym ze sklepów z 1 roczną gwarancją z Normarku.....czy mogę sobie po 1,5 roku zareklamować go u sprzedawcy na podstawie tej dyrektywy, a gwarancję spuścić w wc ?
 
 
Cypisek 
Cyprian Gutkowski


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Posty: 1590
Skąd: Piastów
Wysłany: 2011-12-01, 11:49   

Oczywiście, że możesz z tego korzystać.
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-06, 23:44   

Mam pytanko do naszych forumowych prawników ;)
Jak jest z kosztami przesyłki w przypadku korzystania z opcji zwrotu towaru zakupionego poza siedzibą firmy (w internecie)
Czy sprzedawca powinien zwrócić koszty wysyłki czy leżą one po stronie kupującego?
Różne opinie słyszałem, prosiłbym o konkrety.
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:04   

Bury, jeśli korzystasz z przysługującego Ci prawa i odsyłasz - a w zasadzie informujesz sprzedającego w terminie 10 dni od zakupu towaru przez internet, wtedy Ty jako kupujący ponosisz koszty zwrotu towaru do sprzedającego. Natomiast sprzedający ponosi koszt przesyłki towaru do Ciebie, na co zwracam uwagę, bo wielu sprzedających rości sobie prawo do potrącania tej kwoty. Często zdarza się także, że sprzedający "pobiera" sobie tzw opłatę manipulacyjną - do tego również nie ma prawa.
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-07, 00:22   

Możesz podać podstawę, którą mogę się wesprzeć w razie W?
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:23   

Ustawa tego nie przewiduje, "ogarnia ten temat" Decyzja Prezesa UOKiK (RWR 11/2011).
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 00:38   

Dołączę się ze swoim pytaniem, sytuacja notabene ciekawa jak dla mnie. Spieprzył mi się telefon, w serwisie Sony Ericssona nie podjęli naprawy i odesłali mi telefon z ekspertyzą, którą muszę dostarczyć do sprzedawcy żeby to on dał mi nowy telefon. Zadzwoniłem do SE i wyjaśniono mi, że serwis nie musi dawać mi telefonów i przerzuca ten ciężar na sprzedawce i to jest OK, a SE od tego typu spraw całkowicie umywa ręce [sic!]. No to dodzwoniłem się do punktu, w którym telefon kupiono [jestem n-tym właścicielem, ale wszelkie papiery mam], pogadałem z miłą Panią, która kazała przesłać wszystkie dokumenty mailem i powiedziała, że załatwi sprawę. Minął miesiąc, na maila już nie odpisują, a telefonów nie odbierają[...] więc pofatygowałem się i zadzwoniłem do centrali firmy do Wawy, akcja ta sama - skany via mail i od tego czasu cisza... i mam telefon, który mogę sobie wsadzić albo na niego popatrzeć...

Pisałem też do Wojewódzkiego Rzecznika Konsumentów [czy jakoś tak], ale też mnie zlał.

teraz pytania :

- Jak długo ważna jest ekspertyza autoryzowanego serwisu ? - słyszałem coś o 2 miesiącach, a po tym czasie mogę sprzedawce cmoknąć

- Co mam dalej robić ?, bo nie ukrywam, że chciałbym korzystać w telefonu jak każdy, a odnoszę wrażenie, że sprzedawca gra na zwłokę

- Czy jest jeszcze jakaś instytucja, która staje po stronie konsumenta, szczególnie, kiedy ten ma 100% racji :?:
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:42   

AeSeF, podstawowe pytanie - czy złożyłeś reklamację? Jeśli tak, to kiedy, w jakiej formie i czy reklamowałeś na zasadzie niezgodności towaru z umową czy korzystałeś z gwarancji?
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 00:54   

wolson napisał/a:
AeSeF, podstawowe pytanie - czy złożyłeś reklamację? Jeśli tak, to kiedy, w jakiej formie i czy reklamowałeś na zasadzie niezgodności towaru z umową czy korzystałeś z gwarancji?



Osobiście złożyć nie złożyłem, dzwoniłem, wysłałem maila ze wszystkimi dokumentami i pisemnym wyjaśnieniem sytuacji. Z tego co mi powiedział konsultant SE to już jest niezgodność towaru z umową.
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:55   

To kolejne pytanie - czy w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia otrzymałeś informację o decyzji?
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 00:56   

wolson napisał/a:
To kolejne pytanie - czy w terminie 14 dni roboczych od daty zgłoszenia otrzymałeś informację o decyzji?


Nic nie dostałem, poza informacją, że Panie otrzymały i przeczytały maila.
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 00:57   

W takim razie Twoja reklamacja z automatu została uznana. Czego zażądałeś? Wymiany na nowy? Naprawy? Zwrotu pieniędzy?
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 00:59   

wolson napisał/a:
W takim razie Twoja reklamacja z automatu została uznana. Czego zażądałeś? Wymiany na nowy? Naprawy? Zwrotu pieniędzy?


W tym sęk, że niczego :roll: napisałem maila i liczyłem na propozycje ze strony sprzedawcy :\

Na infolinii SE powiedziano mi, że dostane nowy telefon, niekoniecznie SE o podobnych parametrach.
 
 
wolson
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-07, 01:13   

To nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko monitować sprzedawcę, jednocześnie informując go, że w przypadku dalszej zwłoki skierujesz sprawę do odpowiedniego urzędu.
Niestety ustawa jest wadliwa - nie określa terminu, w jakim reklamacja ma zostać zakończona. Z tego co pamiętam to jest tam mowa "o załatwieniu reklamacji w stosownym czasie". Ustawa jedynie określa termin 14 dni na odpowiedź oraz to, że jeśli decyzji w ciągu tych 14 dni nie otrzymasz to jest to jednoznaczne z uznaniem reklamacji.
 
 
Przemo 
Przemysław Piątek


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Posty: 1132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-07, 14:23   

AeSeF, z racji tego iż pracuję w tej branży to mogę ci doradzić.

- idz do punktu gdzie telefon został zakupiony.
- napisz pismo z żądaniem wymiany telefonu na nowy z tutułu niezgodności towaru z umową. Masz na to maksymalnie 2 lata od daty zakupu w przypadku osób fizycznych.
- dostarczasz do punktu oprócz pisma, cały kompletny telefon, pudełko, ładowarkę, wszystkie akcesoria, kartę gwarancyjną + dowód zakupu z salonu.
- sprzedawca na tej podstawie wysyła cały telefon + twoje pismo do serwisu z prośbą o ekspertyzę uzasadniającą konieczność wymiany tego telefonu. Jeżeli serwis uzna że telefon taniej jest naprawić to go naprawiają bez względu wtedy na twoją prośbę.
- tylko sprzedawca może zarządać ekspertyzy z serwisu z decyzją o niezgodności towaru z umową gdyż to serwis producenta decyduje o tym.
- w ciągu 14 dni od złożenia wszystkiego sprzedawca ma obowiązek poinformować cię o decyzji w tej sprawie.
- jeśli dostaniesz pozytywną odpowiedz to w dalszej kolejności załatwiasz resztę spraw już tylko ze sprzedawcą, ale to dla nich nie problem gdyż mają na to swoje procedury. ;)
 
 
 
Cypisek 
Cyprian Gutkowski


Pomógł: 30 razy
Wiek: 36
Posty: 1590
Skąd: Piastów
Wysłany: 2012-01-07, 14:29   

Uściślę tylko, że nie musisz w przeciągu tych 14 dni dostać odpowiedzi pozytywnej. Jeśli jej nie dostaniesz to milczenie oznacza zgodę :)
 
 
 
Marcin T 
Marcin Turko

Pomógł: 28 razy
Wiek: 44
Posty: 602
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-01-07, 14:48   

Cypisek napisał/a:
Uściślę tylko, że nie musisz w przeciągu tych 14 dni dostać odpowiedzi pozytywnej. Jeśli jej nie dostaniesz to milczenie oznacza zgodę :)

Potwierdzam.
Czekałem na decyzję Opoczna 14 dni i bez odzewu. Po 14 dniach grzecznie wymieniono mi kafelki na gotówkę.
 
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 16:30   

Dzięki Panowie za odpowiedzi, już tłumaczę co jak i za ile.

Przemo napisał/a:
- idz do punktu gdzie telefon został zakupiony.


No tu jest trochę problem, bo telefon został kupiony w Stargardzie Szczecińskim, a ta firma ma w Polsce pełno salonów, ale nie mogę tematu załatwić np w Poznaniu, "bo nie".

Przemo napisał/a:
- napisz pismo z żądaniem wymiany telefonu na nowy z tutułu niezgodności towaru z umową. Masz na to maksymalnie 2 lata od daty zakupu w przypadku osób fizycznych.
- dostarczasz do punktu oprócz pisma, cały kompletny telefon, pudełko, ładowarkę, wszystkie akcesoria, kartę gwarancyjną + dowód zakupu z salonu.


Ja z miłą chęcią wysłałbym im to kurierem na ich koszt i niech się tym udławią. Skoro nie odpowiadają na maila, wszystkie trzy telefony pozostają głuche.

Przemo napisał/a:
- tylko sprzedawca może zarządać ekspertyzy z serwisu z decyzją o niezgodności towaru z umową gdyż to serwis producenta decyduje o tym.


Posiadam taką ekspertyzę, została mi ona wydana i jest tam informacja, że telefon ma zostać przez sprzedawce wymieniony.

Przemo napisał/a:
- w ciągu 14 dni od złożenia wszystkiego sprzedawca ma obowiązek poinformować cię o decyzji w tej sprawie.
- jeśli dostaniesz pozytywną odpowiedz to w dalszej kolejności załatwiasz resztę spraw już tylko ze sprzedawcą, ale to dla nich nie problem gdyż mają na to swoje procedury.


Wszystko załatwiałem via mail i wszystkie skany dokumentów również tam wysłałem. W czwartek minęło 14 dni roboczych od zgłoszenia i nikt mnie o niczym do dziś nie poinformował. Tak jak pisałem, dzisiaj się dobijałem telefonicznie, bo punkt ten otwarty jest do 21, ale ni chu chu nikt nie odbiera, więc grzecznie poinformowałem mailem, że minęło 14 dni, czekam na szczegóły jaki telefon dostanę i kiedy i gdzie zakończyć sprawę, a jeśli dalej będzie taka cisza to skończy się to w sądzie.
 
 
PrzemekBździuch 
sklep-karpiowy.pl



Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Posty: 790
Skąd: Sławoborze
Wysłany: 2012-01-07, 16:42   

Marcin miałeś taki fajny telefon to po co go zmieniałeś ;) .
 
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-07, 17:15   

PrzemekBździuch napisał/a:
Marcin miałeś taki fajny telefon to po co go zmieniałeś .


Wszystko przez ten ADHD syndrom :roll: ciężko spokojnie usiedzieć w miejscu :twisted:



Dostałem w końcu odpowiedź...i gleba ze śmiechu.

Cytat:
Witam,

Do wprowadzenia wymiany telefonu w ramach niezgodności towaru z umową potrzebujemy Pana wraz z uszkodzonym telefonem, ekspertyzą z serwisu oraz umową podpisaną w naszym salonie. Dodatkowo chciałem zaznaczyć iż termin naprawy towaru handlowego w ramach gwarancji nie wydłuża terminu odpowiedzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności towaru z umową.

Pozdrawiam




Pytanie jedno, jedyne - jestem bodajże trzecim właścicielem telefonu - po jaki grzyb im umowa :?: :lol: ja nie chce reklamować usług telekomunikacyjnych tylko telefon. Nie wiem nawet czy pierwszy właściciel telefonu żyje :lol:


Postanowiłem odpowiedzieć :

Cytat:

Witam,

w takim razie pojawię się osobiście w Państwa salonie, liczę, że zrobię to po raz pierwszy i ostatni, ponieważ dzieli nas 300km, a jak widzę, nie możemy tego załatwić w innym salonie pomimo, że jesteście Państwo siecią sprzedaży... Nie posiadam umowy i uważam, że nie muszę jej posiadać, bo mam paragon, a reklamuje u Państwa telefon, a nie usługi telekomunikacyjne, żeby pojawiać się z umową. Co do wydłużenia terminu odpowiedzialności sprzedawcy - proponuje załatwić temat między Państwem, a serwisem Sony Ericssona, bo to oni wydali ekspertyzę, a nic na to nie poradzę, że są na tyle nieudolni, że ponad miesiąc zajęło im stwierdzenie, że telefon musi zostać wymieniony, a nie naprawiony, a kiedy był oddawany do serwisu wciąż obejmował go termin gwarancji 24 miesięcy od daty zakupu.
Ostatnio zmieniony przez AeSeF 2012-01-07, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rumun 
Administrator
Krzysztof Caban


Pomógł: 60 razy
Wiek: 47
Posty: 2815
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-07, 17:46   

AeSeF napisał/a:

Wszystko przez ten ADHD syndrom :roll: ciężko spokojnie usiedzieć w miejscu :twisted:


Ty to chyba musisz więcej zioła zapodawać... Uspokaja i zalecza ADHD.
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-08, 13:09   

Wysłałem taką wiadomość:

Witam.
Otrzymałem pieniądze jedynie za towar, zgodnie z decyzją Prezesa UOKiK (RWR 11/2011) koszt przesyłki do klienta równiez pokrywa sprzedający.
Proszę przelać należną kwotę na wcześniej wskazane konto w ciagu 3 dni roboczych.

A taką odpowiedź otrzymałem:

w przypadku zwrotu nie zwracamy kosztów wysyłki, więc prosze nie czekać nawet minuty


Co proponujecie odpisać?
 
 
Rumun 
Administrator
Krzysztof Caban


Pomógł: 60 razy
Wiek: 47
Posty: 2815
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-08, 13:13   

Teraz to już tylko pozostaje poinformować sprzedawcę, że w związku z jego doskonałym humorem postarasz się mu go zepsuć kierując sprawę do odpowiednich organów z sądem włącznie.
 
 
 
AeSeF
c3n50r3d


Pomógł: 23 razy
Wiek: 26
Posty: 569
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-08, 13:14   

Bury napisał/a:
w przypadku zwrotu nie zwracamy kosztów wysyłki, więc prosze nie czekać nawet minuty


Zapytaj czy znają to rozporządzenie, jak nie to niech poświęcą chwilę na zapoznanie się.
 
 
Marcin T 
Marcin Turko

Pomógł: 28 razy
Wiek: 44
Posty: 602
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-01-08, 13:16   

Bury napisał/a:
Co proponujecie odpisać?

Zwrócić się o pomoc do miejscowej Federacji Konsumentów
 
 
 
Rumun 
Administrator
Krzysztof Caban


Pomógł: 60 razy
Wiek: 47
Posty: 2815
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-08, 13:17   

AeSeF napisał/a:
Bury napisał/a:
w przypadku zwrotu nie zwracamy kosztów wysyłki, więc prosze nie czekać nawet minuty


Zapytaj czy znają to rozporządzenie, jak nie to niech poświęcą chwilę na zapoznanie się.


Bije o zakład, że odpiszą, że nie mają czasu na zapoznawanie się z w/w lub w ogóle kontakt się urwie.
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-08, 13:23   

Swoją drogą, tak można by wykończyć mniejszego sprzedawcę... Kupując, zwracając i żądać zwrotu kosztów wysyłki.
 
 
Marcin T 
Marcin Turko

Pomógł: 28 razy
Wiek: 44
Posty: 602
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-01-08, 13:30   

Bury napisał/a:
Swoją drogą, tak można by wykończyć mniejszego sprzedawcę... Kupując, zwracając i żądać zwrotu kosztów wysyłki.

No tak, ale czy ten przepis nie obowiązuje tylko w przypadku niezgodności towaru z umową?
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-08, 13:32   

Cały czas mowa o zwrocie w ciągu 10 dni. Wolson stwierdził, że w tym przypadku również koszt wysyłki do klienta powinien zostać zwrócony.
 
 
Marcin T 
Marcin Turko

Pomógł: 28 razy
Wiek: 44
Posty: 602
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-01-08, 13:34   

No to rzeczywiście paragrafy strzelają w sprzedawcę...
A tak swoją drogą.. jaki to sklep, w którym tak sympatyczną korespondencję prowadzą?
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-08, 13:35   

Normalnie bym to zostawił, ale ten sprzedaje wyjątkowy bubel opisując go jako "najwyższa jakość"
Po za tym, chce potrenować ;)
 
 
PrzemekBździuch 
sklep-karpiowy.pl



Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Posty: 790
Skąd: Sławoborze
Wysłany: 2012-01-08, 14:20   

Rozumiem, że można bez problemu zwrócić towar, który się kupi w internecie i okaże się, że nie pasuje w ciągu 10 dni, ale jeszcze żądać za to pieniądze od sprzedawcy to chore. Załóżmy, że ktoś zamawia wędki + łódkę zdalnie sterowaną i ponton. Takie towary wysyłam w osobnych paczkach, przy droższych rzeczach ubezpieczam paczki. Zwrot kosztów transportu kurierem takich 3 paczek to około 80 zł. Niezły interes dla sprzedawcy.
 
 
 
Bury 

Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Posty: 895
Skąd: ...
Wysłany: 2012-01-08, 14:26   

No o tym właśnie pisałem wyżej. Tu akurat chodzi o kilkanaście złotych za wysyłkę (przy wartości towaru 25zł :| )
Jak się potwierdzi i więcej ludzi się dowie to się skończą zakupy w internecie ;) Albo zmieni się prawo...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12
Dla użytkowników:




Konkursy! Co miesiąc do zgarnięcia bony na sprzęt karpiowy oraz nagrody rzeczowe!








Duże zniżki na sprzęt karpiowy dla aktywnych użytkowników!







Możliwość testowania sprzętu oraz przynęt!




Sponsorzy forum: