Wędkarstwo karpiowe Strona Główna Wędkarstwo karpiowe
Miejsce na wymianę poglądów pomiędzy karpiarzami. Znajdziesz tu zarówno dyskusje na temat sprzętu karpiowego, metod i technik połowu karpia, opinie na wszelkie tematy oraz mnóstwo innych porad. Dołącz do dyskusji z nami i dowiedz się więcej!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MariuszPosmyk
2017-07-11, 08:30
Tzw. "leader"
Autor Wiadomość
kamil_94 

Wysłany: 2017-07-10, 12:33   Tzw. "leader"

Witam :) Jestem początkującym karpiarzem, dopiero zaczynam swoją przygodę z tym sportem. Wiele rzeczy już się dowiedziałem, ale jedna nie daje mi spokoju. Zazwyczaj zasiadam nad jeziorkiem, w którym wywożę swoje zestawy pod same trzciny, niedaleko brzegu. Czy podczas budowy zestawu wystarczy mi tylko strzałówka (do tej pory używam około 6-10m), czy przed przyponem powinienem dołączyć też leader? Czy można go pominąć? Nie wiem praktycznie nic na jego temat poza tym, jak ewentualnie go zrobić. Proszę Was o pomoc :D

AndrzejN. 
Andrzej Najberg

Wysłany: 2017-07-10, 13:19   

Należy zastanowić się nad pytaniem czy te wszystkie konstrukcje, komplikujące zestaw są niezbędne i w jakim celu je montujemy? Osobiście odszedłem od stosowania wszelkiego rodzaju takich rozwiązań, wszędzie tam gdzie nie jest to absolutnie konieczne. Przypon łączę bezpośrednio z żyłką główną :) . Nie pogorszyło to cech zestawu, a śmiem twierdzić, że poprawiła się "łowność" takiego prostego zestawu.

kamil_94 

Wysłany: 2017-07-10, 13:24   

Właśnie próbuję zrozumieć do czego on tak naprawdę ma służyć. Strzałówkę zakładam ze względu na bliskość trzcin, żeby przy ew. ucieczce od razu nie skazać się na zerwanie. Oglądałem kilka/kilkanaście filmów dot. budowy zestawu i niejednokrotnie ktoś mówił, że lider jest niezbędny. A ja ze względu na małe doświadczenie nie wiem co o tym myśleć

klimek 
Artur Bożyk

Wysłany: 2017-07-10, 14:01